Rondje omgeving - Reisverslag uit Campofilone, Italië van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu Rondje omgeving - Reisverslag uit Campofilone, Italië van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu

Rondje omgeving

11 Augustus 2017 | Italië, Campofilone

Vanmorgen is Tent 1 al leeg, die zijn heel vroeg vertrokken in stilte deze keer.
Na het ontbijt wordt ik wat onrustig, niet weer dagje zwembad. Alexander zit met het ANWB Le Marche boekje en geeft aan dat hij een route heeft bedacht. Hij wil rijden, ik wil ff weg en Claire wil een Beanie Beau. We hebben een missie.
Het is weer erg warm dus rondje in de airco spreekt wel aan. We gaan eerst naar Campofilone, daar komt beroemde pasta vandaan alleen is die winkel net dicht. We wandelen wat door het kleine mooie dorpje en schieten wat foto's. Claire zag ergens een BB voor het raam en ook deze winkel is dicht. We inspecteren Il Borgo en besluiten daar zeker te gaan eten deze week.
Dan rijden we naar Montefiore dell'Aso, daar eten we een ijsje bij XXXXXXXXXXXXX
Ook hier geen speelgoedwinkel, het geld brand in haar zak.
Nu staat Falerone op het programma, daar is een amfitheater zegt Alexander. Dat klopt en is gesloten. Gelukkig is de route er naar toe prachtig. Mooie kronkelwegen met afwisselend zicht op bergen, zee, kastelen en zonnebloemen.
Iedereen blij, alleen nog geen BB.
Bij een supergroot overdekt gekoeld winkelcentrum doen we een poging. We eten even snel een pizzapuntje en ondefinieerbare balletjes. Alexander biedt aan terug te rijden via Campofilone.
Maar gelukkig zie ik onderweg naar het toilet uit mijn ooghoek een BB stellage in een gamestore! Whopper de olifant is de nieuwe aanwinst.
Terug bij VA wordt er weer gezwommen en gespeeld maar dan verandert het weer. In de verte horen we onweer wat al snel dichtbij komt. Dan barst de regen los, zalig die verkoeling en gezellig dat getik op de tent. Ook Lisa en familie vertrekt nu.
Alexander maakt vlees en groenten en Claire kijkt lekker een dvd.
Op tijd naar bed maar. We zetten de luiken open zodat het heerlijk kan doorwaaien. De dekbedden liggen klaar en de airco blijft uit vandaag.