Bed & Breakfast Maiano - Reisverslag uit Montefiore dell'Aso, Italië van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu Bed & Breakfast Maiano - Reisverslag uit Montefiore dell'Aso, Italië van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu

Bed & Breakfast Maiano

05 Augustus 2017 | Italië, Montefiore dell'Aso

De nacht was pittig zonder airco, het liep in stralen van het lijf. We zijn nog niet gewend aan de warmte. Iedere keer als claire wakker was maakte ze mij ook wakker om te zeggen dat ze zo veel van mij houdt. Zo schattig ...
Al vroeg blaffen de honden en staat Claire naast het bed. Om 9.00 uur gaat ze op stap om de honden en paarden te begroeten. Ze geniet enorm en zegt "ik heb altijd al op een manege willen slapen".
Ik heb het zwaar door de warmte en twee slechte nachten.
Terwijl vader en dochter weer rondstruinen op de manege ga ik douchen. Gezellig samen ontbijten.
Dan snel terug naar de paarden. Ik pak de rommel weer bij elkaar. DAn komt het onvermijdelijke afscheid van de paarden....
Rond de middag rijden we weg, nog 145 km tot Villa Alwin.
Onderweg staan de boodschappen op de planning. We komen weer in de file en dat is nu wel okay want Claire slaapt.
In een mega supermarkt doen we de eerste boodschappen. In Spanje kunnen we ons goed redden, hier in Italië is dat toch lastiger.
Uiteindelijk zit de auto toch vol en eten we nog even een pizza punt en een ijsje in de airco van de supermarkt.
Nu gaan we richting Villa Alwin. Claire begint af te tellen a.h.v. de navigatie nog 2 minuten en 55 seconden, nog 2 minuten en.....
Dan zien we het al liggen tegen de berg, wauw wat ziet dat er gaaf uit; die grote tenten in al het groen.
Het pad is hoog en stijl. We worden welkom geheten door Biona en Dennis, het is spitsuur. Op het terras drinken we een drankje en kletsen we met Bionda. Alles is nog mooier dan op de site! Het uitzicht is fenomenaal!
Dan komt Alwin en hij begeleidt ons naar de prachtige tent. Alles is aanwezig en de aankleding met kaarsen en bloemen is genieten. Het gebrek aan deuren en dus aan privacy is wel even wennen.
Claire wil zsm naar het zwembad met nieuwe vriendinnen Veerle, Lisa, Sabien
Terwijl zij het zwembad induikt gaan wij uitladen en uitpakken. Het is bloedheet in de tent dus we maken ons wel een beetje zorgen om de nacht.
Om 18.15 uur sluiten we aan bij het Aperativo waar we ontvangen worden met Prosecco. De kinderen spelen en de ouders maken kennis, de namen onthouden wordt nog een uitdaging.
om 19.00 uur start de pizza avond. Alles is super georganiseerd, de kinderen hebben een eigen tafel met drinken en pizza margarita. Het geeft ons de gelegenheid kennis te maken met de ouders. Het wordt een gezellige avond en Claire heeft een berg nieuwe vriendinnen. Alexander wil ook graag schommelen, dat loopt niet goed af. Schommel stuk en twee handen vol bloed.
In de tent gaat de airco en aan en tot grote blijdschap wordt de temperatuur in de tent heerlijk!
s-nachts valt Claire uit haar stapelbed. Bont en blauw en in tranen en ze wilde zo graag een stapelbed.