Frankfurt Am Main - Italie - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu Frankfurt Am Main - Italie - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van ItaliereisMooijekind - WaarBenJij.nu

Frankfurt Am Main - Italie

Door: Ingrid

04 Augustus 2017 | Duitsland, Frankfurt am Main

De nacht is goed en kort om 05.30 gaat uur de wekker, even douchen en naar het ontbijt. Daar smeren we een tas vol met broodjes. De auto staat ongedeerd in de garage. Om 06.30 rijden we de stad uit. Omdat we niet het risico willen lopen dat de navigatie ons over Zwitserland laat rijden toetsen we eerst in Innsbruck in.
Claire geeft aan geen vakantiegevoel te hebben want daar hoort vliegen bij. Nu "zitten we gewoon in de auto".
De reis verloopt prima totdat we rondom Munchen de file in rijden. File met 1.45 uur vertraging! We gaan snel de weg af en binnendoor rijden we via benzinestation terug naar de snelweg. Dachten we, want deze oprit is afgesloten. Uiteindelijk rijden we met 45 minuten vertraging weer op de route.
Onderweg stoppen we af en toe alleen voor het toilet, plassen doen we op zeer onfrisse toiletten brrr.
Omdat we eerst Innsbruck hadden staan als bestemming ontstaat er wat verwarring als Claire ineens nog 6 uur reistijd ziet staan op de navigatie. Maar na uitleg is ook dat weer ok. Het is werkelijk ongelofelijk want ze moppert of zeurt de hele reis niet.
Het enige wat ze vraagt bij ieder tankshop is of ze een Beanie Bo mag kopen.
Na de Brennerpas, de Alphen en de Dolomieten zijn we bijna bij onze B&B. We genieten van het prachtige landschap. Ook Claire is erg onder de indruk van de bergen. De temperatuur is opgelopen tot 44 graden! Dat is even wennen.
Bij onze laatste pitstop kopen we hapjes en drankjes om op de kamer te eten. Daar koop ik stiekem BB Tamoo dat heeft Claire wel verdient.
Agenda tekst ///////////////////
Juist als we denken dat we er bijna zijn komen we in de vrijdagmiddag-beginvandevakantie file! Pff dat is net even te veel voor pa en ma. Het is Claire die het relativeert; mam niet mopperen want ze rijden allemaal keurig hier, in nederland hadden we met deze drukte al lang een ongeluk gehad. Tja dan kun je het alleen maar loslaten.
Om 20.45 uur arriveren we dan eindelijk op de manege waar we overnachten. Claire is door het dolle heen!!
Ze rent direct naar de stallen. Daar mag ze een mooie hengst van 4 jaar borstelen, zijn naam is King en hij is prachtig.
Er ontstaat enige verwarring als de eigenaresse zegt dat ze morgen om half 6 weg moet. Uiteindelijk valt het mee want zij gaat weg i.v.m. een wedstrijd en de paarden blijven. Alles voor het ontbijt staat in de koelkast en ter compensatie mogen we blijven tot de middag!
De eigenaresse gaat samen met Claire en Alexander Pony Pad verzorgen, tot 23.00 uur zijn ze bezig Terwijl ik dit allemaal schrijf. We hebben de beschikking over een ruim appartement zonder airco.